Jan 18, 2014

MOVIES: About Time


Weer een film met Rachel McAdams over tijdreizen dacht ik. Eerder was ze al te zien in The Time Travelers wife en nu in About Time. En ja wel, weer de vrouw van een man die kan tijd reizen. En toch wilde ik de film graag zien.



Waar gaat de film over?
De 21-jarige Tim Lake ontdekt na het zoveelste saaie, onbevredigende nieuwsjaarfeestje dat hij kan tijdreizen. Tim kan de geschiedenis niet veranderen, maar wel de loop van zijn eigen leven. Hij besluit zijn eigen leven wat aangenamer te maken met het krijgen van een vriendin. Helaas blijkt daten via tijdreizen net zo lastig als het klinkt.




Wat vind ik van de film?
Ik was heel erg verrast door de film. Ik had een standaard romantische film verwacht, maar uiteindelijk bleek er een hele mooie boodschap in te zitten. En dat had ik echt niet verwacht. 
Wij leven in een veel te gehaaste wereld, waardoor ons vaak de kleine dingen niet opvallen. Op het einde van de film komt Tim daar achter en dat maakt de film zo speciaal. Je kan niet alles veranderen en je moet tevreden zijn met wat je hebt. Want voor je het weet is het voorbij, ook al kan je tijd reizen zoals Tim. 
Ik raad je zeker aan deze film te kijken en laat je meenemen in het verhaal. Het verhaal begint misschien als een standaard romantische film, maar het ontwikkelt zich als een film met veel meer diepgang.

Beoordeling: ****

No comments:

Post a Comment