Jul 4, 2014

CURAÇAO: Zwemmen met dolfijnen









Mijn grootste droom was dat ik een keer met dolfijnen kon zwemmen. En deze droom is uitgekomen in Curaçao. De meeste mensen weten wel dat je bij Sea Aquarium de Dolphin Academy zit. Zij bieden meerdere mogelijkheden met dolfijnen aan. Je kan met ze snorkelen, duiken, zwemmen en knuffelen. Ik koos samen met mijn vriend voor het zwemmen met de dolfijnen. Dan zit je echt in een bassin met drie dolfijnen dat zo 6 meter diep is. Het koste wel even omgerekend € 134,- maar daar heb je wel wat moois voor terug.

Het was echt een unieke ervaring en toen ik het bassin betrad, had ik nog niet echt door dat ik daadwerkelijk echt met dolfijnen zou gaan zwemmen. Je ziet ze al bij de trainer zitten, maar het besef was er bij nog niet echt. Het leek wel alsof ik ieder moment wakker kon worden.
Ik werd meteen in het diepe gegooid, want ik moest mijn armen spreiden en op het water klappen. Achter mij zie ik opeens twee vinnen ophoog komen en voor ik het weet sluiten mijn handen om hun vinnen en word ik mee gesleurd door het bassin. Echt een unieke ervaring.

Daarnaast heb je ook echt de mogelijkheid om met de dolfijnen te zwemmen. Zodra de dolfijn langs mij zwom, raakte ik haar achter haar rugvin aan en ze verminderde meteen haar snelheid. En zo kon ik rustig met haar mee zwemmen. Af en toe zag ik haar hoofd draaien en leek het wel alsof zij mij diep in mij ziel aan keek. Dolfijnen hebben iets mysterieus. Ze zijn onwijs slim, kunnen denken, communiceren gewoon onderling en hebben ieder een eigen naam in hun taal. Ik zeg heel vaak dat dolfijnen zeemeerminnen zijn. Men droomt er al jaren van dat er een soortgelijk wezen zoals de mens is dat in de zee leeft. Ik geloof heilig dat het de dolfijnen zijn.

Ik ben al jaren gek van dolfijnen. Ik heb ze in het wild gezien, in dolfinariums en nu ook mee gezwommen. En ik heb hierdoor zoveel meer liefde voor deze dieren gekregen. Ik had dat al, maar nu nog meer. Het zijn prachtdieren en ieder met een eigen ziel.

Toen de trainster riep dat we nog  vijf minuten hadden, baalde ik heel erg. Ik wilde nog veel langer. Ik nam afscheid van de drie dolfijnen Renata, DeeDee en Kayena. Alle drie waren ze trouwens in verwachting. Ik liep daar weg met een speciaal gevoel. Ik liep nog een beetje in de wolken en meteen kwam ook de vraag: wat nu? Dit was mijn grootste droom geweest, wat was het volgende? In de verte zag ik zeeleeuwen zwemmen en daar had ik ook altijd iets mee gehad. Ik wilde wel een ontmoeting met een zeeleeuw. Dat was mijn volgende doel. Niet wetend dat het een uur later zou gebeuren. Bij de zeeleeuwen show had je de mogelijkheid om na de show een kus van de zeeleeuw te krijgen. Ik stond verbaasd, dat wilde ik wel. Ik moest op het bankje gaan zitten. De zeeleeuw kwam dichterbij. Ik rook een walm van vis en zag ik me ooghoek de zeeleeuw mij een kus geven. Dat kriebelde. Droom nummer twee was ook voltooid.




Tja, en nu dan? Ik heb al mijn volgende droom. Ik wil orka's in het wild zien. Hopelijk mag dat ook ooit uit komen.

Ga je binnenkort naar Curaçao en wil je ook met dolfijnen zwemmen, kijk dan even op de website van de Dolphin Academy.

No comments:

Post a Comment